Uzun adı Vertical Synchronization olan V-Sync'in
(nVidia sürücülerinde Dikey Eşitleme adıyla geçiyor Türkçesi) oyun
performansını düşürdüğünü söyleyebiliriz, ama siz yine de okumaya devam edin,
işin aslı o kadar da basit değil.
Önce kırılma da diyebileceğimiz "tearing"in ne
olduğunu bilmeliyiz. Eğer ekran kartı monitöre belirli bir zamanda monitörün
gösterebileceğinden daha fazla kare (bildiğiniz gibi görüntüler kare kare
hesaplanıp sırayla monitöre gönderiliyor) gönderirse ekranda kırılmalar olur ve
bu kırılmalar da hassas bir gözü çoğu zaman rahatsız eder. Görüntüdeki bu
kırılmalara "tearing" denir.
İşte
bu kırılmaları engellemek için V-Sync kullanılır ve oyunlarda saniyede
gösterilecek kare sayısının monitörün tazeleme hızını geçmemesi sağlanır.
Günümüzde 60 Hz`in altındaki tazeleme hızları kullanılmadığından en kötü
durumda bile oyun performansı 60 FPS ile sınırlanır ki bu da oyunlar için
çoğunlukla ideal hızdır. Ama özellikle multiplayer oyunlarda hız her şeyden
önemlidir. Oyun ne kadar hızlı çalışırsa fare hareketleri de o kadar hassas
olur ve bu yüzden saniyede gösterilecek fazladan 1-2 karenin bile hesabını
yapan kimi oyuncular bunu devre dışı bırakırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder